<< Tilbage                       Fangstrapporter 2007
Dato:22.november
          2007
Art: Havørred Cm:  54 Vægt:  1,8 kg. Agn: Juletræet m.
    pink fronthackel
Område:Nordsalling
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Den 22. november var jeg ude og fiske i Nordsalling.
Jeg fiskede med bobleflåd og flue. Fluen var juletræet med en pink fronthackel.
Jeg havde fisket ca. 25 minutter, da fik jeg et godt hug 10 meter ude, den rullede en del i overfladen, men faldt hurtig til ro, efter et par små udløb, kunne jeg nette den. Det viste sig at, være en rigtig fed overspringer på 54 cm. og 1,8 kg.
Jeg havde glemt mit kamera, så jeg tog nogle billeder da jeg kom hjem. Det viste sig at, fisken havde haft en god appetit, for da jeg rensede fisken, var der 9 blæksprutter, 6 hundestejle, 3 kutlinger, 1 fjordreje, 1 hestereje og 2 tanglopper. Jeg har taget et billed af det den havde ædt, så der er syn for sagen.
Hilsen Torben Petersen.
Dato:14. nov.
Art: Havørred Cm:  83 Vægt: 7,5 kg. Agn: 18g. wobler Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
En mail er indløbet til foreningen fra en af Morsø Folkeblads journalister, med et billede af Jesper Nyby og den kæmpe ørred, han fangede d. 14. november på Sydmors. Billedet blev bragt i Morsø Folkeblad torsdag d. 15. november sammen med en beretning, hvor man bl.a. kunne læse, at Jesper var cyklet til stranden for at prøve lykken med sin fiskestang. Det var lavvandet, men Jesper kunne stå på stranden og kaste ud med en 18 grams wobler, som hans lystfiskerkammerat Kenneth Svenningsen havde lavet. Under fighten af fisken måtte han ud, hvor vandet nåede over gummistøvlerne. Han fik støvlen ind under fisken og løftede den op på stranden, hvor den hurtigt blev aflivet. Jesper var nødt til at ringe hjem, for at få sin far til at hente fisken - han kunne jo ikke cykle med både fiskestang og kæmpefisken.

MLF ønsker Jesper tillykke med fangsten og takker, fordi vi måtte låne et billede af den til hjemmesiden.
Dato:8.november
2007 kl. 10.00
Art: Havørred Cm:  60 Vægt: 2 kg. Agn: Stripper Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Jeg ville torsdag formiddag prøve lykken et sted, hvor jeg for nogle dage siden fik 6 undermålere. Der gik en halv time, før jeg fik et hug langt ude. Den virkede ikke så stor. Den fulgte stille og roligt med næsten helt ind, men så tog pokker ved den, og den gjorde nogle gevaldige spring både under og over vandet og 5-6 lange udløb. Jeg har hørt nogen sige, at lystfiskeri er afslappende og afstressende - de har garanteret ikke prøvet at fange sådan en vildbasse. Den var nu blevet så tam, at jeg kunne liste den på land. Den var ikke kroget mere end, at den røg af, da den var oppe på land. Jeg tog derefter nogle få kast. Under to indspinninger og jeg kunne mærke ,at der var en, der puffede til blinket. Den huggede til sidst kun et par meter ude og røg af med et ordentlig plask. Det var en på 45-50cm. Så opgav jeg al videre fiskeri. Jeg var faktisk også (mæt). Jeg havde for en gangs skyld glemt at få kameraet med ,så billedet er (hjemmelavet).
Hilsen Kaj Ove
Dato:5.november
2007  kl. 08.30
Art: Havørred Cm:  59 Vægt: 2,1 kg. Agn: 10 g. Stripper Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Var på stranden kl. 07.30. Så straks 2 fisk omkring målet jagte småfisk helt inde i vandkanten, men de ville ingenting. Gik så 200 m hen ad stranden - anden kast parallelt med stranden huggede den. 5 m ude og på 20 cm vand. Den var helt vild, men blev kanet på land efter 5 minutter, hvor krogen faldt af, da der blev slap line - hvor heldig kan man være. Desværre ingen foto.
Emil Kjærgård
Dato: 2. novem-ber 2007 Art: 4 havørreder Cm:  undermålere Vægt: ? Agn: Mepps 2 & 3 Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Jeg var et smut af sted sidst på eftermiddagen i godt 2 timer. Jeg fiskede på et sted, som jeg ikke havde prøvet før. Der gik ikke lang tid før jeg begyndte at kunne se fisk i overfladen. Jeg besluttede derfor at slå videofunktionen på digitalkameraet til, så det hang på min mave imens jeg fiskede – måske kunne jeg være heldig at optage en fisk, der sprang eller endnu bedre - en fisk der huggede. Jeg landede 4 undermålere, mistede 3 og havde 2 efterfølgere. En af de mistede var ca. 45cm . Af disse fik jeg optaget 3 af undermålerne og 2 af de mistede. Desværre tror jeg, at mange af ørrederne ikke er i live i dag, da jeg, inden jeg kørte hjem, opdagede ulovligt garn.
Efter at have affisket nordpå fra hvor min bil var parkeret, besluttede jeg at gå sydover indtil solnedgang. Da det sidste lys var ved at forsvinde gik jeg tilbage imod bilen. Nu kunne jeg pludselig se masser af billys derhenne. Jeg gik nærmere og pludselige lyste den ene bil lige imod mig....ca. 300 meter fra mig. Da jeg kom nærmere, begyndte de at køre henimod min bil og dreje op ad mark/jordvejen. Der var 2 biler, hvoraf den sidste havde en trailer med.
Da der i lystfiskerforeningen er blevet set ulovligt garn her på det sidste, tænkte jeg, at jeg hellere måtte kigge efter, for det så lidt skummelt ud......Ganske rigtigt...det tog mig ikke lang tid at lokalisere et stykke hvidt flamingo som markeringsbøje. På den var der sat et skrubbegarn(tror jeg det var) parallet med stranden ....ca. 10 meter fra vandkanten.. Det så ud til at være et dobbelt garn. Jeg tog hurtigt 3 billeder af det....Desværre viste det sig, at fotoet af selve garnet, var sort, da jeg kom hjem på computeren. Derfor er der kun 2 billeder af markeringsbøjen og rebet fra anker og hen til garnet.
Jeg turde ikke gå længere hen ad stranden, for at kigge efter flere garn, hvis nu tyvfiskerne skulle finde på at returnere. Men jeg kunne forstille mig, at der havde været flere garn - hvorfor ellers bruge en trailer til det.
En deprimerende oplevelse.
Jeg meldte det til fiskerikontrollen både pr. telefon og pr. mail, hvor jeg udover billederne vedlagde et kort med beskrivelse af, hvor jeg fandt garnet.
Michael Larsen.

Dato:29.oktober
Art: havørred Cm:   58 Vægt: 2 kg Agn: Stripper 10 g. Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Endelig . Efter en del nul-ture ved åen og endnu flere på kysten fik jeg langt om længe først en flot undermåler + denne fine fisk. Siden den 2. august, hvor jeg havde min første
"efterårskysttur", har jeg haft ET forsigtigt nap. Så til dags dato har det været et tamt efterårs-fiskeri, for mig.
Vagn Riis-Jensen
Dato:14.oktober
Art: havørred Cm:   57 Vægt: 1,9 kg Agn:  Glimmerreje Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Fik denne ene fisk,men havde ellers et par tilbud mere, som ikke
blev hængende.

Claus Andersen.
(Klik på billedet for stort billede)
Dato: 13.oktober Art: Havørred Cm:   64 Vægt: 2,7 kg Agn: Mepps 3 Område: Nordthy
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Kenneth Svenningsen og jeg tog lørdag morgen en tur til Nordthy, og det gav bonus til os begge. Kenneth fik først en blank fisk på godt 1,5 kg, hvor jeg en ½ time senere også havde heldet med mig. Det resulterede i min hidtil største blankfisk fra kysten.
Jesper Pedersen.
(Klik på billedet for stort billede) (Klik på billedet for stort billede) (Klik på billedet for stort billede) (Klik på billedet for stort billede)
Dato:13.oktober
Art:  2 havørreder Cm:   42 + 49 Vægt: ? Agn: ? Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Hej med jer - var lige af sted her Lørdag morgen, var heldig at fange en ørred på 42 og en på 49 cm.. Den sidste var en af de blanke. Vægt ?
En rigtig god fisketur, fanget på Nordmors....

MVH. Klaus Nordborg Thøgersen
Dato: 8. oktober
2007 kl. 08.30
Art:  havørred Cm:   53 Vægt: 1,6 kg Agn: Wobler Område: Nord Thy
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Var lige et smut ved Fjorden mandag morgen i et
fantastisk vejr ( hvor der var læ) .Der gik en time, før jeg mærkede noget, men så kom der også et godt tungt hug. Den kæmpede bravt for livet ,så det varede nogen tid, før den kom på land.
Kaj Ove Sørensen
Dato:5.oktober
2007 kl. 9.15
Art:  havørred Cm:   55,5 Vægt: ? Agn: Spinner Område: Nord Mors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Jeg besluttede mig for at tage et par timer ved fjorden fra morgenen af på min afspadserings dag. Det gav pote - efter ca. 30 min. fiskeri sad der en blank havørred med løse skæl for enden af stangen. Den gav en udmærket kamp, selvom den ikke varede så lang tid. Bl.a. sprang den helt fri af vandet. Jeg havde desværre ikke et kamera med mig denne dag, men jeg mødte 2 af kursisterne fra FFFD, der forsøgte sig samme sted. En af dem havde digitalkamera og tog et billede af mig og fisken, som han vil sende til mig. Indtil da må I nøjes med de 4 billeder, jeg tog af fisken med et mobilkamera, da jeg kom hjem.

Michael L.

Så kom billederne - tak for det Morten!

Dato: 22. september 2007 Art:  havørred Cm:   68 Vægt: 3,75 kg Agn: Flue Område: Brunhoved på Nordmøen
Hej
Her er frisk fisk fra i lørdags, efter en hel dag med en undermåler og 2 hornfisk på land, tog denne fluen kl 19:00.3,75 kg og 68 cm
Stedet var Brunhoved på Nordmøen. En anden fiskemakker fik fisk på 3,4 kg
Fisken havde stadig delvis løse skæl, men var ved at få antræk til faste.

Lars Ligaard Jensen
(Klik på billedet for stort billede)
Dato: 15.&16. september 2007 Art:  9 havørreder Cm:   Vægt: Agn: Blink Område: Vejle- og Haderslvfjord
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Lige en lille rapport. I weekenden var jeg til et møde i Vejle. Lørdag morgen stod vi op ved 03.00 tiden og kørte mod Vejlefjord. Her oplevede vi blandt andet morild, hvilket var helt fantastisk. Efter lidt søgen fandt vi nogle fisk, og på omkring en time fangede jeg 5 fisk på spin. 1 fisk var helt klart under målet. En anden omkring målet, mens resten var mellem 45 og 48 cm. Om aftenen efter mødet var afsluttet, kørte vi til Haderslevfjord. Her fik jeg to undermålere, og to fisk omkring 45 og 48. Desuden mistede jeg et par fisk – en af dem var omkring 50.

Dato: 11.sep.
    2007 kl. 0730
Art:  havørred Cm:   62 Vægt: 2,3 kg Agn: Spinner Område: Nordthy
Jeg begyndte fiskeriet kl.0530. Den første time så
jeg ikke noget ( Det var faktisk ret mørkt), men så kom der gang i den. Der var flere følgere og fem ret gode hug ,alle på blink. Der kom dog en på ca 30 cm. med ind. Jeg satte så en lille spinner på og efter få kast var der fast fisk. Den huggede ca 5 meter fra land, så er efterårsfiskeriet skudt i gang( det er skyer på billedet ikke røg).
Kaj Ove Sørensen
Dato: 9.sep.
Art: 3 havørreder Cm:   52, 50 & 47 Vægt: ? Agn: Blink Område: Nordmors
Hej med jer,
 min makker Jens Agner Lyngård og jeg var afsted en tur her søndag morgen 9-9-07..
Anden kast Jens Agner havde, sad den der-en flot ørred på 52 cm vægt ?. Jeg var heldig at få 2 med ind, en på 47 cm og en på 50 cm vægt ?.
Jens Agner havde en meget stor en med helt ind i vandkanten, men den smuttede desværre for ham..
Der var rigtig mange fisk den morgen, og de var store..
Hvis vi havde fået det med ind, som bed på blinken, kunne vi nemt ha haft 10 store fisk med hjem...
Fiskestedet var Nordmors...
En rigtig go fiskemorgen med en flot solopgang....

MVH
Klaus Nordborg Thøgersen og Jens Agner Lyngård
Dato: 11.august
Art: Havørred Cm:   46 Vægt: ? Agn: ? Område: Bromølle Å
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Var en tur ved åen lørdag aften, fiskede langt oppe af åen, hvor den ikke er mere end 4-5 meter bred. Grøden stod meget høj, men det skulle prøves. 4 kast - første ørrede - en bækørred på 42 cm. Den blev nænsomt udsat igen.
10 min. senere fik jeg en havørred på 46 cm (billede) - mistede yderligere 2 gode fisk 45-55 cm.
En dejlig aften var hjemme igen 22.30
-lig på Sølvkrogen)
Område: Mors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Dejlig oplevelse efter nogle ture, hvor der kun havde været få ”følgere” med inde.
Henrik Poulsen
Dato:2.&31. Juli
         2007
Art: 2 Havørreder Cm:   58 & 81 Vægt: 2,5 & 6,3 kg Agn:  Wobler Område: Kendt midtjysk Å.
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
En lille rapport fra mit sommerfiskeri i juli. Den 2. juli fangede jeg en havørred på 2.5 kg. og 58 cm. Det var sidst på eftermiddagen i overskyet og stille vejr. Den blev fanget på en wobler.
Den 31. juli var der fast fisk igen. Det var en havørred på 6.3 kg. og 81 cm. Den tog wobleren om morgenen i meget hård vind. Så må man jo håbe august måned bliver ligeså givende......Fiskene er fanget i en af de kendte midtjyske åer....

VH Ole Sørensen
Dato: 31. juli
Art: Havørred Cm:   52 Vægt: 1,5 kg Agn:  spinner Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Jeg har i disse dage besøg af min studiekammerat. På grund af det dårlige vejr med kraftig blæst havde vi ikke været ude at fiske endnu denne tirsdag, men om aftenen måtte vi bare afsted. Vi fandt et sted på Nordmors, hvor vi kunne være i læ for den kraftige vestenvind. Lidt i kl. 21 observerede jeg den første ørred i overfladen. Kl. 21.00 faldt hugget voldsomt og kontant kun 4 meter fra land. Den gav en nervepirrende fight, da spinneren sad meget dårligt i ørredens kæbe. Men på land kom den - min første havørred fanget fra kysten i juli måned. Jeg havde yderligere en efterfølger. Min fiskekammerat fik ingenting denne aften.
Michael Larsen
Dato: 22. juli
Art: Havørred Cm:   53 Vægt: 1,7 Agn: Mepps 3
       spinner
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Hurtig kysttur til Sydmors søndag aften. Ankom kl.19.30, startede med kaffe. Imens man sad der og nød vandet og stilheden sprang den første fisk langt ude - ca 100 m. Fiskede roligt revet af, men igen fisk. Til sidst stod jeg der, hvor fisken sprang , men ingen fisk - og dog. Ca 4m fra mig sprang fisken ud af en tangbuks - et kast og fast fisk.
Den tog et par udløb og fulgte så roligt med de ca 100 m til land. 53 cm. blank fisk 1,7 kg fed!!!!!!!!
På vej til bilen så jeg endnu en fisk, der gik på 20 cm vand. Et kast og fast fisk troede jeg - en hidsig rulning og fisken var fri. Var hjemme igen kl 22.30
Med venlig hilsen

Niels H. Larsen
Dato: 16. juli
Art: Havørred Cm: ca. 40
      (genudsat)
Vægt: ? Agn: Mepps 3
       spinner
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Niels, Hans Jørgen og undertegnede blev fristet af en gunstig vejrudsigt denne sommeraften. Vi besluttede os for at tage til Sydmors et smut. Vi begyndte fiskeriet ca. kl. 20.00. Der gik ca. 40 min. så havde formanden fisk efter. Der var flere, der gik i en stime. Kort tid herefter fangede han en sommerørred på omkring målet. Den blev hurtigt genudsat. Herefter begyndte fiskene at springe i stor stil. Vi så flere fisk, der var fri af vandet og 2 af dem var 100% på den rigtige side af 50 cm .... endda godt og vel. Undertegnede havde en mindre ørred med helt inde, men den fortrød. Det var et blændende vejr. Sådan en aften burde man have fisket igennem hele natten, men det var da godt, at vi ikke gjorde det, da vi nok ellers havde været nødt til at springe zigzag imellem lynene!
Michael Larsen.
  Videoklip:
(Klik på billedet for stort billede) (Klik på billedet for videoklip)
Dato: 20. maj
Art: Hornfisk Cm: 73 Vægt: 455 gram Agn: bobleflåd +
       sild
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:

Frederik Rettig indvier nye waders med fight af vinder-hornfisk på Sydmors d. 20. maj 2007.

Brian Rettig.

Dato: 5. maj 07
kl.12.00 - 21.00
Art:Ca. 30 hornfisk Cm: ??? Vægt: ??? Agn: blink + flue Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Havde lokket en af vennerne med på en lille fisketur. Planen var at fange et par af de grøn-benede næbgedder. Vejene førte os til Sydmors hvor fiskeriet skulle foregå. Der var rigtig mange, og vi skulle i hvert fald ikke komme til at gå tomhændet hjem. Efter to kast sad den første der, og så gik det ellers slag i slag. Vi fangede en del på blink, men efter et stykke tid blev jeg enig med mig selv om, at jeg ville fange min første hornfisk på flue. Og det gjorde jeg så. Faktisk blev de fleste af mine fisk fanget på flue. Ved sekstiden holdte vi en pause og fik gang i stormkøkkenet. Aftenens menu stod på spagetti med bøf, og en dertilhørende ””Fur øl”. Super hygge. Bagefter fiskede vi videre et par timer, hvorefter vi ringede hjem efter en ”taxa”. Det skulle vise sig at blive mere problematisk end som så. 20 minutter senere ringede ”taxachaufføren” nemlig – hun kunne ikke finde vej, og holdte nu ved en anden af mine yndlingspladser. 2 minutter senere ringer telefonen igen – denne gang for at fortælle at ”taxaen” er kørt fast. Resultatet er at vi først er hjemme ved halvtolv tiden. MEGET kaotisk afslutning på en god dag.
Simon Leth

Dato: 27. april kl. 08.30-10.30 Art: 5 hornfisk Cm: 67 - 65 Vægt: ??? Agn: Blink Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Jeg havde fredag forvildet mig helt til Sydmors for at se efter hornfisk. Jeg blev ikke skuffet ,der var rigtig mange .Jeg prøvede først med de nye silkesnore efter bombarda ,men det var åbenbart bombardaen, de var mest interesseret i ,den fik nogle ordentlige dask på vej
ind .Det var en hvid snor, jeg brugte - de fås jo i mange farver. Jeg satte så
et blå gråt blink på med en trekrog str.10 hængende 5cm. bagefter. Det gav så 5 fisk på land plus en masse hug.

Hilsen Kaj Ove
(Klik på billedet for stort billede)
Dato:10.april 07 Art: 4 havørreder Cm: 42+43+44+44 Vægt: ??? Agn: Stripperen Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Jeg har før i dette forår haft held med at besøge pladser ,som før ikke har givet noget .Den stærke blæst tirsdag morgen gav anledning til at prøve det igen. Efter få kast var der hug 8-10m.ude. Hvem der blev mest forskrækket - ørreden eller mig - ved jeg ikke ,men den sprang nok en meter op af vandet ,og blinket røg helt ind på stranden ved siden af mig. I næste kast var der hug igen. Tredje kast så sad den der, om det var den samme er ikke godt at vide ,der går jo stimer af dem .Derefter fik jeg tre mere på land. De bed på meget langt ude. Så nu kan der da komme fisk på bordet et stykke tid.

Hilsen Kaj Ove Sørensen
(Klik på billedet for stort billede)
Dato: 7. april 07 Art: 2 havørreder Cm:   53 + 47 Vægt: ??? Agn: blink Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Så blev det tid til en lille tur igen. Startede klokken halv elleve og fiskede indtil klokken tre. Det første stykke tid var der ikke gang i den, og jeg var så småt begyndt at tænke på om det skulle blive en nultur. Mødte også et par medlemmer af MLF, som også var ude og lede efter lidt ”sølv”. Efter at have slået en sludder af, går jeg videre. Der går ikke lang tid før jeg har en pæn fisk efter. Den vil dog ikke noget, og selvom jeg bombarderer den med skyts sker der ikke mere. Jeg beslutter mig for at de nok bare skal have lidt ro, og går op og slapper af i ti minutter. Så går jeg ned og tager et par kast, og SLAM så var der ”run” for alle pengene. Fisken må dog give op og bliver lidt efter kanet på land. Jeg havde ikke troet at en havørred kunne få blinket så langt ned i halsen – hele blinket var jo nærmest væk! I kastet efter er der fisk igen. Den springer ud af vandet op til flere gange. Også den havde slugt blinket totalt! Hold da fast, de går da godt nok til den, tænker jeg. Derefter beslutter jeg mig for, at jeg har fået det kom efter og ringer efter min mor ;)

Simon Leth

Dato: 1. april 07 Art: 4 havørreder Cm:    46 + 3 undermålere Vægt: ??? Agn: blink Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Min papfar og jeg tog en smut til Sydmors lørdag aften. Vi ankom klokken 19.30, og herefter fiskede jeg indtil det blev mørkt. Det gav et par undermålere. Herefter fandt vi et passende sted, slog vores telt op og krøb i soveposerne. Efter et par kopper kaffe til at sætte systemet i gang på kastede jeg mig over fiskeriet igen. Der var ikke vildt gang i den, men jeg formåede dog at miste et par blankfisk – øv. Omkring middag døde fiskeriet ud, og der kom først gang i det igen omkring aften. Her fik jeg en undermåler, og senere en flot blankfisk på 46 cm. Mistede derudover et par stykker og havde nogle efter.

Dato: 31. marts
              2007
Art: 5 havørreder Cm:    48+45+43+2 undermålere Vægt: ??? Agn: ??? Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Hej jeg og min makker Jens Agner Lyngård havde en rigtig go fisketur på Sydmors 31-4-07.
Vi havde 3 gode ørreder med hjem 48-45-43 cm, satte et par stykker ud igen den ene under mål den anden lige 40 cm. de huggede alle helt ude i kastet.
Vi havde besøg af fiskeri kontrollen men alt var jo som det skulle være, så vi fik lige en lille hyggelig snak med dem.

MVH Klaus Thøgersen

Dato: 25. marts
             2007
Art: 2 havørreder Cm:    48 + undermåler Vægt: ??? Agn: flue: Magnus Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Efter nogen overtalelse fra Simon, fik han lokket mig med ud og fiske her i søndags. Det var også nok den gode tur, han var på i lørdags, der gjorde udslaget til, at jeg kom af sted.
Vejret var godt, højt solskinsvejr og en vind på 5/8 m/s fra øst, så var der ikke meget vand i fjorden. Vi kom der til lige inden middag og efter et kvarters fiskeri, var der en fisk, der fulgte efter fluen. Men da jeg skulle lave et nyt kast, fik fluen fat i halen på fisken. Det blev derfor til en god fight af en havørred på 48 cm. Det blev derudover til en enkel undermåler og et par følgere for mit vedkommende. Simon fik en på omkring målet, der blev genudsat. Sidst på dagen prøvede vi et par andre pladser – men uden held. Så jeg ved, hvad jeg skal lave her i påsken…

Hans Jørgen Nørgaard
Dato: 24. marts
            2007
Art: 8 havørreder Cm: 52, 44,+ 5 mellem 40 og 44. 1 undermåler Vægt: ??? Agn: blink +
       ophænger
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Da der ikke var nogen af mine ”fiskemates”, der havde den fornødne tid i dag, var jeg nødt til selv at tage af sted. Vinden var i nordøst, så mange af pladserne på Nordmors kunne ikke fiskes. Derfor spurgte jeg min mor og min søster, om de ikke kunne tænke sig at komme med på fisketur (på den måde fik jeg sikret transport – he he). De sagde ja, og snart var vi på vej til Sydmors. Vel ankommet beslutter mor og søster at tage en bid brød. Imens går jeg i gang med at fiske. Lidt efter var der hug. En fin blankfisk på 52cm. To kast senere var der bud igen. Denne gang fik lillesøster lov at fighte fisken. Det var en fisk omkring de 44 cm – den blev genudsat. Vi beslutter os for at skifte plads. Jeg starter godt ud med at miste en blankfisk i 50´erne. Misser lidt efter endnu en fisk :-( . Så går jeg hen til mor og søster, der hygger sig i solen. Tager et par kast, OG SLAM så er hug igen. Der er virkelig gang i den, og der er fisk i hvert tredje kast. Jeg mister en del, men lander også fisk. Da vi er færdige, er dagens resultat 8 fisk. Kun en var under målet. Vi beholdte den på 52 samt en på 44. Resten blev sat ud igen. Virkelig fed dag – også for min lillesøster, som fik lov at fange tre af fiskene   :-)

Dato: 13. + 14.
      marts 2007
Art: 3 havørreder Cm:
     41+42+44
Vægt: ??? Agn: Samba wobler Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Tirsdag eftermiddag. Det meget grumsede vand
ved Nordmors, bl.a. fra de mange skred der har været den sidste tid, er ikke
lige min livret ,så jeg skulle finde et andet sted at fiske . Jeg valgte så
et sted, jeg har været flere gange før ,men havde aldrig fanget noget. Efter kort
tid så jeg en ørred, der var oppe i overfladen. Jeg serverede 3 forskellige
blink for den, uden at den var interesseret. Så fik den en lille Samba
wobler. I første kast huggede den, anden kast ligeså,  tredie kast blev den
hængende. En fin lille blank én på 42 cm. Kort tid efter fik jeg en til på
41 cm. Den skulle faktisk have været genudsat, men den havde slugt krogen så
grundigt og taget så megen skade, at jeg valgte at aflive den . Begge fisk
huggede langt ude .Onsdag morgen skulle det prøves igen i det fine vejr.
Jeg valgte en anden plads, der før var prøvet , men hvor jeg aldrig havde fanget noget . Efter 10 minutter var der bid på Sambaen. En fin blank én på 44cm. Den huggede et godt
stykke ude ,så det blev en herlig (sambadans) med skønheden.
Hilsen Kaj Ove.
(Klik på billedet for stort billede)
Dato: 11. marts 2007 Art: 2 havørreder Cm: 57 + 42 Vægt: ??? Agn: blink (Mini 5 g) Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Superskøn dag på kysten sammen med Michael. Vi startede fiskeriet på en plads vi aldrig havde fisket før. Efter en time var der bud efter blinket. En fin blankfisk på 42 cm. Lidt efter havde jeg en følger. Vi besluttede lidt efter at skifte plads. Vel ankommet bliver vi enige om at dele os. Jeg går til venstre, mens Michael går til højre. Jeg havde egentlig fisket strækket af, men beslutter mig for alligevel at fiske på vejen tilbage. Efter 5 min er der hug. Den smutter dog hurtigt. I næste kast er der fisk igen, men den bliver heller ikke hængende. ”Det er en stime” tænker jeg straks, men der sker ikke mere. Jeg ringer til Michael, men han har ikke haft noget. Derfor beslutter jeg at gå 100 meter tilbage og fiske stykket af igen. I første kast eksploderer vandet og UL- stangen bøjer grumt. Efter en god fight kan jeg lande en smuk havørred på 57 cm.
Simon Leth

Dato: 10. marts 2007 Art: havørred Cm: 58 Vægt: 1,7 kg. Agn: Flamingo 10gr. Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Ole og jeg var på en lille eftermiddagstur, lørdag den 10. Efter en del snakken frem og tilbage og meget langsom kørsel, faldt valget på en god gammel plads på Nordmors.
Det blæste en del fra sydvest, så vandet var lidt grumset, men fiskes det skulle der. Fisk var der ikke mange af. Dagens eneste observerede fisk, tog min gode gamle Flamingo wobbler på 10gr. 5-10 meter fra land. Efter en kort fight, kunne jeg lande en flot blank havørred på 58 cm. ca. 1,7 kg.

Hilsen Vagn Riis
(Klik på billedet for stort billede)
Dato: 7.marts 07 Art: 2 havørreder Cm: 62 + 41 Vægt: 2,5kg(62cm) Agn: Flying Condom Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Torsdag, den 7.3. over middag, var jeg en tur på Syd Mors med fiskestangen. Efter få kast var der bid, men desværre var det en nedgænger på 50 cm. Kort efter var der en blank på 41 cm. Senere på dagen gik der kludder i snøren med ophængeren - jeg fik det filtret ud, men der var en løkke, som jeg strammede til (det går jo nok, det er jo fireline) men efter et par kast forsvandt blinket ud i solnedgangen. Så måtte jeg have noget andet på, men det eneste jeg havde i lommen var en gammel træg flying condom - på med den - et par kast og så var der bid: En 62 cm, 2,5 kg. blank ørred.

Ole Nedergaard
Dato: 4.marts 07 Art: 7 havørreder Cm:
57(genudsat) +47+41+4stk omkring målet(genudsat).
Vægt: ??? Agn: juletræs reje m. orange mundele og orange ben (6 havørreder + Blank 7 gr. Sølvkrogen favorit (1 havørred) Område: Sydmors
Søndag d. 4. marts.
Vejet var perfekt til at gå med fluestangen. Det blev til min 5# stang, da det skulle være hygge fiskeri. Efter den obligatoriske kaffe og en rundstykke til, var jeg klar til at tage kampen op mod havørreden.
Efter en halv times fiskeri var der hug. Det var en fisk på 47cm, som var helt blank (Det viste sig senere, at den havde været oppe og gøre sin pligt). Efter at jeg havet kigget på den, skulle fiskeriet prøves igen, og der gik kun 10 min., så var der fisk igen. Det var en stor fisk, kunne jeg mærke med det samme. Den kæmpede godt, og efter ca. 10 min. fight blev den landet. Det viste sig, at det var en fisk, der har været oppe og gyde. Den havde sår og slid mærker på halen, men den var i god stand, havde en god kondition og en længde på 57 cm. Den blev nænsomt genudsat. Det blev til 4 fisk mere i løbet af dagen, som alle var omkring målet. Men de blev alle genudsat.
Alle de fisk, som jeg fangede den dag, blev taget 2 til 5meter fra strandkanten. Så husk også at fiske langs stranden, når I er ude og fiske.

Hilsen Hans Jørgen Nørgaard

(Klik på billedet for videoklip)

Fik en lille blankfisk på 40-41 cm. Den huggede på et blink 20 meter fra mig. Ud over denne fisk, havde jeg en følger. Alt i alt en god dag på kysten sammen med Hans, Niels og Michael.

Dato: 3.marts 07 Art: Havørred Cm:  55 Vægt: 1,250 kg
         (renset)
Agn: Kinetic blink Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Bo og jeg var taget til Fjorden for at se om vi kunne fange en lille ørred. Det lykkedes for mig - det samme sted som sidst. Bo fangede desværre ingenting, men han havde en efterfølger. Lidt efter jeg havde fanget min, fik jeg en til på. Men da jeg gav modhug, røg krogen af.
Nicolaj Thisted
Klik på billedet for stort billede) Klik på billedet for stort billede) Klik på billedet for stort billede)
Dato: 1. marts 07 Art: Havørreder Cm: 47 + 42 Vægt: ??? Agn: Spinner + Wobler Område: Sydmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Min far og jeg var taget til stranden for at få et par hyggelige timer. De første 200 meter cirka mærkede vi ingenting. Herefter var vi nået næsten ud til den store pynt, der findes ved fiskepladsen. Der mærkede jeg den første fisk, der slog til spinneren. I det efterfølgende kast fik jeg en dejlig stålblank havørred på 47 cm med utrolig meget løse skæl. Ca. 5 minutter efter tog min far en på 42 cm, som var ligeså blank. Vi så flere fisk i stimen ude i vandet foran os, men vi havde ikke heldet til at overliste flere, inden de svømmede deres vej. Vi prøvede senere en anden fiskeplads - dog uden held. Det er min ørred, der hænger ved husnummeret. Min fars kan skimtes i baggrunden på 2 af billederne, der alle er taget med et mobilkamera - derfor den dårlige kvalitet.
Nicolaj Thisted

Dato: 19.feb. 07
         Kl. 09.30
Art: havørred Cm: 60 Vægt: 2,2kg Agn: wobler Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Efter at have jagtet en lille stime småfisk et stykke tid uden held fik jeg et godt tungt hug ca. 10 meter ude. Efter en god
fight fik jeg den på land. Jeg blev overrasket, da jeg sprættede maven op på den. Der var 120 små fisk + de næsten opløste.

Hilsen Kaj Ove Sørsensen
Dato: 10. feb.07

Kl. ca. 15.30
Art:   havørreder Cm:

60 + knap 40 cm
Vægt:  ? ? Agn: (60cm)sølvkrogen favorit, blank 7gr. + (40cm) ophængerflue Polarmagnus Område:

SydMors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Da Michael spurgte, om jeg skulle med på lidt fiskeri, sagde jeg straks ja. Det skulle jeg ikke komme til at fortryde. Lige inden vi stoppede fiskeriet rendte jeg i en stime. Først havde jeg kontakt til et par fisk, men endelig var der en, der blev hængende. Efter en herlig kamp på UL grejet fik jeg den kanet op på land. En fin havørred på 60 cm. Michael nåede dog også at få ”nasset” lidt på stimen, og fik en undermåler. Tak for en god (og lidt kold) dag.
Knæk og bræk.
Simon Leth.

(Klik på billedet for stort billede)

Var på kysten lørdag eftermiddag sammen med Simon. Vi havde ikke set skyggen af fisk, og jeg var så småt ved at miste modet og gik mod en ny fiskeplads med hovedet og blikket bøjet ned mod sandet og stenene på stranden, imens jeg overvejede, om jeg skulle skifte blink el. måske ophængerflue. Pludselig fanger mine øjne noget, som ligger og glimter og lyser med et sært rødligt, gul og orange skær. Var det mon …??? Jo da, det var det……et forholdsvist stort stykke fjordrav(3,9 x 3,3 x 2,3cm) lå lige skråt foran mig og ventede på at blive samlet op – dejligt! Det lunede i det kolde vejr! Det var mit bare 2. stykke fjordrav. Det første stykke fandt jeg i Skive Fjord for ca. 5 år siden. Herefter fortsatte vi ud forbi en stor pynt og begyndte at fiske ned forbi nogle skrænter, hvor vi var i læ for vinden. Simon gik foran. Pludselig kunne jeg se, at det sprøjtede gevaldigt i vandet lige ude foran Simon, og jeg kunne høre ham kalde. Jeg for af sted, alt imens jeg prøvede at fiske digitalkameraet frem. Da jeg kom frem, havde han netop landet den flotte ørred, og Simon fortalte, at han havde haft flere efter, så kameraet blev hurtigt pakket ned igen, og blink og ophængerflue blev tyret ud i fjorden. 2/3 inde kom der en stor hvirvl efter mit blink, og jeg kunne mærke, at den puffede til det, men den bed ikke på. Pokkers også! Blink og flue røg atter ud i fjorden. Denne gang var der anderledes kontant afregning, da en ørred på knap målet tog ophængerfluen. Jeg fik efter møje og besvær genudsat ørreden i vandkanten. ”Kræet” præsterede at svømme ind imellem mine ben og min fiskestang. Dejlig følelse dog at have fanget årets første havørred! Og et kæmpe tillykke til Simon med den store ørred.
Michael L.

(Klik på billedet for videoklip)

Dato: 19. jan. 07 kl. 10-13.30 Art:  havørred Cm: 46 Vægt:  ? ? Agn: Flamingo wobbler Område: Vestmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
En god strid vestenvind er efter min mening tegn mening tegn på godt fiskeri og tomme fiskepladser. Så idag er jeg blevet blæst igennem, selvom vinden sidst på dagen har aftaget lidt. Dagens fiskeri gav 2 undermålere og 1 på 46 cm.

Dato: 18. jan.07
kl. 10-14
Art:  havørreder Cm: 41-45 Vægt:  ? ? Agn: Stripper og Flamingo Wobbler Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
Besøgte 2 pladser på Nordmors, med fangst af 1 undermåler første sted. Lidt længere nordpå, gav det 3 fisk med den største på 45 cm. Typiske vinterfisk.

Vagn Riis

Dato:17. jan. 07 kl. 12-15 Art:  havørreder Cm: 50 + 42 Vægt:  ? ? Agn: Flamingo wobbler Område: Nordmors
Beskrivelse og evt. fotos/ videoklip:
En våd og blæsende dag, som jeg ikke glemmer foreløbig. Fisken på 50cm., var en farvet hanfisk med kæbekrog og røde prikker og som ikke har gydt(tror jeg). Den blev genudsat.
Den anden var en lille tynd blank grønlænder. Derudover havde jeg et par "følgere".
Så til måske årets oplevelse. På ca. 200 meters afstand, får jeg øje på noget, som kommer luntende på stranden. Jeg lagde mig for foden af skrænten, vinden var væk fra mig, og de kom nærmere. Den ene var ude i vandet flere gange. De 2 andre løb kaldende inde på stranden. Da de 2 små er maks. 5 meter fra mig rejser jeg mig, men de blev mere nysgerrige og fulgte efter mig. De gamle, var i vandet og så temmelig sur og bange ud og forsøgte at lokke de små væk fra mig. Jeg gik hurtigt væk fra dem, og kunne se at familien igen blev samlet. Og hvad var det så? Jo, det var såmænd oddermor, der var ude at lufte sine 2 unger. Og jo, jeg havde kamera med ude at fiske, men ak, det lå i bilen. ØV.

Vagn Riis

"Modelfoto"  taget fra internettet.